こんにちは、エンチャイルドの広報担当、地球村山歩です。

 エンチャイルド奨学生たちの珠玉のエッセーをこのようにブログで紹介できることをうれしく、誇りに思います。

 今回は、マルセロ・H・デル・ピラー小学校出身のエンチャイルド奨学生、グレア・D・ガミスさん(執筆時は17歳、グレード11)のエッセー(山歩意訳)をお届けします。

 2019年から始まった新型コロナウイルスによる感染症の未曽有の世界的拡大。現代人にとって文字どおり未知との遭遇です。老若男女、おそらく全ての人間がそれぞれの事情の中でこの問題と向き合って生きてます。

 グレア・D・ガミスさんもまた、その一人です。
 貴重なエッセーの一つです。ぜひお読みください。

3406651_s

ロックダウンによってもたらされたもの

     真夜中の苦悩、枕に涙がこぼれ落ちます。人生とはつらいものです。誰も私たちの気持ちを理解することはできません。
 私のメンタルヘルスだけでなく、誰もが問題の影響を受けています。人生の旅の道のりで起こる全ての課題の解決者は私自身だけです。私たちは皆、夢を持っていて、それに向かって懸命に努力しています。

 私たちは皆、「Covid-19は終息した」という声明がなされることを望んでいます。私も同様です。一日も早く終わらせたいのです。

 私は自分の世界で一人でいることにうんざりしています。私は仲間たちと話をしなければ生きていけない元気な人間です。かつて私はとても陽気で愛される人間でしたが、今は状況がどんどん難しくなっています。私は一人でいることに不安を感じており、それを解決する方法が分かりません。
 
   私には多くの責任があり、そのことは特権でした。パンデミックの発生は誰にとっても困難なことですが、思っていたとおり、私の学習分野も難しくなりました。
 私は多くの困難を抱えて夢に向かうのをやめようとしていましたが、神はそうさせませんでした。神はいつものように私を助けようとしてくれました。私は神から才能(タレント)をもらった娘として、気付きと幸福を広めるために私が持っていたものを全ての人々と共有しました。

 Facebookに曲のカバーを投稿し、子どもたちを教育するためのセミナーやトレーニングを主導しました。それは素晴らしいことでした。私は忙しくなりました。そしてそれは価値あることでした。私は自分自身に価値を感じ、自らを愛する気持ちで満たされました。

 私たちは地域の子どもたちのためにバケーションチャーチスクールを開く予定でしたが、残念ながらロックダウン(都市封鎖)のためにオンライン授業で行いました。

 私たちは「神の創造物の管理人」であることについて学生に教えています。学びが多く、楽しい時間でした。対面ではありませんでしたが、再びオンラインで教えることができました。

グレア・ガミスさん画像1

 私は今年の8月に18歳になります。お祝いをしたいのですが、お金がありません。18歳の誕生日は私の人生でたった一度であり、私はそれを特別なものにしたいと思っています。

 私たちが所属している教会の神父さんは、このパンデミックに関するポスターコンテストに参加するように私に言いました。神父さんがお話ししてくださった時、私はあまり乗り気ではなく、ノーと言いたかったのですが、やることにしました。
 私はどうせやるのなら、私は好きだからやるのだと自分に言い聞かせました。 賞金は5000ペソと高額でした。私は入選するために必死で努力し、最善を尽くしました。そしてそれはかない、私の祈りは聞かれたのです。

 人生、幸福と悲しみ。私たち神の子どもたちは、私たちに与えられたこの人生を成長させ、続けていく必要があります。
 悲劇的で、ドラマがあり、コメディーのようでもあり、スリルもあります。そこで学んだ教訓は、私たちが達成した他の何よりも素晴らしいものなのです。達成することで人は資格を得、自信を持ち、偉大になります。しかし人生で学ぶ内容は他の人と同じではありません。それはあなただけのものなのです。

2021年8月5日
グレア・D・ガミス

Snapshot_20-10-25_16-06-50
オンライン・スタディーツアーで歌を披露するグレア・D・ガミスさん

グレア・ガミスさん画像2

Lockdown Achievements

 An agony in the middle of the night, tears are fell in a pillow. Life is hard, no one can understand how we feel. My, they, all problems are affecting not just my mental health but all of us. In every miles of our journey, the solver of every challenges in it is only ourselves. We are all have dreams that we try hard to achieve. “The Covid 19, was finished.” We all want that statement to us to be free.  Mine was same, I want also this to be end. I’m tired of being alone in my world. I am a perky person that can’t live without talking and a company. I am such a cheerful and lovely person back then, but things are getting harder. I am suffering from anxiety about being alone and I don’t know how to solve this.
   
  I had many responsibilities and being in those was a privileged. This pandemic happening was difficult to anyone. In field of study became harder as I expected. I have a lot of breakdowns that push me to stop dreaming, but God not let me to do that. He took a move as always to help me through those. As being a talented daughter of God, I shared what I had to everyone to spread awareness and happiness. I posted a song cover on facebook, lead a seminar and trainings to teach children. That was fantastic, I became busy and that was worthy, I find myself very worthy and loveable.

 We was going to have Vacation Church School for the children in our community but unfortunately because of lockdown it went to online class. We’re teaching students about being a “Stewards of God Creation.” I was fun ang knowledgeable, I was able to teach again even it’s not face-to-face. Also this August I’m turning 18, I wish to have a celebration but we don’t have money. It just one time in my life and I want that to be special. Our priest in our church told me to join in a poster contest about this pandemic. I’m not in the mood when he said it and I want to say no but I tried. I told to myself that if I’m going to do it, I want to make sure that I will do the poster because I want and love it. I won, 5,000 pesos. It was a big amount. I cried for it, I did my best and I deserved it. My prayers has been answered.
 
   Life. Happiness and Sadness. We, a children of God need to grow and continue this life that has been given to us. It can be tragic, drama, comedy and thrill but the lesson what we’ve learn in it was great than anything else that we achieve. Achievements makes people entitled, have confidence and greatness. But learning in life was not same to others, It’s just you.

August 5, 2021
Glea D. Gamis

ENCHILD