こんにちは、エンチャイルドの広報担当、地球村山歩です。

 大学生奨学生(Global Youth Model)の抱負を紹介しています。

 今回は、バランガイ・アンバゴのエンチャイルド奨学生、アルシーア・ブスティロさん(セント・ジョセフ工科大学2年)です。

 翻訳はエンチャイルド・サポーターの山本さんにご協力いただきました。
 山本さん、いつもありがとうございます!

118002769_426818054947590_3498982030987782649_n
左端がアルシーア・ブスティロさん

 毎年、毎月、毎日、新しいチャレンジに遭遇し、それに向き合っていかなければなりません。
 特にここ数年は試練の期間です。私は大学2年生になり、課題や環境、障害に直面しますが、私がなすべきこと全てに対して順応できるようになってきました。
 時間管理においては、優先順位を付けて生産性を上げることができるようになりました。去年と今年は厳しい年ですが、エンチャイルド・ファミリーの皆さんを通して私は励まされ、支えられて、目標を失うことなく過ごしてくることができました。

 学生生活の中で感じてきたことはたくさんありますが、葛藤や苦労を最も多く感じてきました。
 この状況に身を置く前の数年を振り返ると、私がこのような闘いを乗り越えられるとは想像もできませんでした。
 私は自分を誇りに思います。なぜなら多くの障害、失敗、落ち込んだ瞬間に遭遇しましたが、私は立ち止まらず、周囲がネガティブな雰囲気に満ちていた時も前向きに捉えて、学生生活を奮闘してこれたからです。

 また、幸せな気持ち、恋する気持ち、楽しい気持ち、傷ついた気持ち、怒った気持ち、嫉妬した気持ちなど、さまざまな感情を経験することで、私は人としてもっと成長し、他者を理解し、夢を持つことができるようになると思います。

 学生生活の折り返し地点に来た時、今後の学校生活にどんなことが待ち受けているのかを考え、私はそれをどのように乗り越えたらよいのか、あるいは、学校生活のことで自分にストレスをかける代わりに、学業を続けるのを断念し、今の生活を楽しもうかと考えることもありました。

 しかし、家族やエンチャイルド・ファミリーの存在によって、私はその考えを消し去り、学校で一生懸命努力し、誇りに思える人間になり、卒業して自分がやりたい職業に就き、家族を助けるために学業を続けようと決意しました。

 今の私の目標は、残りの学校生活を生き抜き、大学を卒業することです。学生としての人生の新たな章に進むために、今が最も困難な章ですが、立ち止まる理由はありません。なぜなら、今を迎えるまで何年も乗り越えてきたのですから、諦める必要はありません。
 私の夢を達成し成功するまであとわずか数年です。それはまた、私の家族と、私の夢を実現するためにサポートし、モチベーションを与えてくれた皆さんのためでもあるのです。

アルシーア・ブスティロ
セント・ジョセフ工科大学(2年)

DSC07159000
バランガイ・アンバゴのエンチャイルド奨学生たち(2018年5月)

 Every year, months, weeks and days it has a new challenge that come and we need to face it. Especially in this trying times. As a 2nd year student, everything was made me flexible in facing challenges, circumstances and hindrance in anything I do, by taking my time at ease. Time management was helped me in prioritize better and increase my productivity. Last year and these year have been tough. My Enchild Family was never been forgotten me by motivating and supporting in achieving my goals in life.

 There’s a lot of feelings I can describe through the years of my life as a student, but the most feeling I can describe is the feeling of struggle. When I look back the years before I put in this situation I have now, it is like I can’t imagine that I survived that struggle I have those years, its like I’m proud of my self because even there’s a lot of obstacle, failure and being down moment I’ve encounter with, but I choose to not stop and just think positive even my surrounding is full of negativity and continue to overcome those struggle in life as a student. 

 And also, I experience the feeling of happiness, in love, joyful, broken, angry, jealous and mix feelings, all of those feelings help me to grow more as a person, understand more and have a dream. 

 Sometimes when I’m in the middle year of my student life, I use to think what comes next in my next school year and how can I survive to it, or maybe thinking to not continue my study and just enjoy the life I have instead of stressing my self in school work, activity and other schools matter.

 But because of my family and with my Enchild family I erased that thinking of mine and change it to work hard In school, be a person to be proud of and study hard in order to graduate and pursue the profession I want and help my family. 

 So now my aspiration is to survive my school year at this moment and graduate, in order to proceed another chapter of my life as a student which is the most hard chapter but there’s no reason to stop, because imagine, I survive many years before I came to this year so why should I give up, I just have few years to be successful and achieve the goals I have and also this is for my family and with the people who supported and motivating to keep my dream come true.

Althea A. Bustillo
Saint Joseph Institute of Technology
2nd Year Student


クリスマスプロジェクト2021+
スクリーンショット 2021-10-04 222342
スクリーンショット 2021-10-04 222102

ENCHILD