こんにちは、エンチャイルドの広報担当、地球村山歩です。
 
 今回は、ミンダナオ島ブトゥアン市バランガイ・マウグのラッセル・カロイさん(21歳、セント・ジョセフ工科大学3年)の大学生奨学生(Global Youth Model)抱負メッセージを紹介します。

 ラッセル・カロイさんは、バランガイ・マウグの奨学生たちの中でもお姉さんの立場で頑張っています。彼女は必ずや夢を実現し、子どもたちを愛で導く教師、教育者となることでしょう。

DSC06860000
左から2人目がラッセル・カロイさん

 私がエンチャイルドの旅を開始したのは12歳の時でした。
 「ワン・チャイルド・ワン・ピース・プロジェクト(One Child One Peace-Project)」に参加する機会を与えてくれたサリー・ロキテさんには大変感謝しています。

 このグループに参加することで、私はたくさんの経験をしました。支援者の皆さんがとても陽気でフレンドリーなので、とても楽しく過ごしたことを覚えています。

 今ではシニア奨学生として私はエンチャイルド・ファミリーの一員となっています。
 新型コロナウイルスのパンデミックになる前は毎年、日本の皆さんがここフィリピンを訪ねてくれていました。しかしパンデミックの故に日本の皆さんはここに来ることができません。しかしながら、たとえオンラインであっても、皆さんとコミュニケーションを取れるようになったことはとてもうれしいことです。

 パンデミックが始まった時、私は大学2年生でした。大変でしたが、家の中にいるので大丈夫でしたし、携帯電話料金の負担だけで済むので出費も少なくて済みました。学業の面ではたくさんの苦労がありましたが、私は祈りと勉学に励むことでそれを克服しました。

 エンチャイルドの上級生の奨学生として、私は皆さんにとても感謝しています。
 このグループのおかげで、さまざまなキャラクターを持つ多くの受益者と出会うことができました。

 また、エンチャイルドの受益者であり続けることで、多くのことを学ぶことができました。私たちの勉強を支えるためのサポートと同時に、日本の皆さんが人間性や優しさ、人生の教訓や学びを与えてくれたことは他に比較することができません。

 エンチャイルドは、私に無私の心を持ち、他者を第一に考えることを教えてくれました。これは、私が人間として成長し続ける上で、とても大きな助けとなっています。なぜなら、年を重ねるほどに直面する課題や責任が増えていくからです。

 私が今の立場を継続することは決して容易ではありません。一生懸命奮闘し、ベストを尽くしてここまで来ました。私がより良い人間になるためには、学ぶべきことや経験すべきことがまだたくさんあることを知っています。しかし、これまでの苦労を経て、私は人生の試練やチャレンジに立ち向かう準備ができています。

 教育学部の学生として私は3年目を迎えました。私は、自分のためだけではなく、苦労している家族のためにも頑張りたいと思っています。
 教育者となって、自分が得た知識を子供たちや周囲の人々に伝えたいと思っています。そうすることで、彼らの夢を現実する手助けをすることができるのです。目標を実現するにおいて、経済的な困難は障害にはならないということを、私は人々に伝えたいのです。

 そしてどんなに生活が苦しくても、エンチャイルドというグループのように、助けてくれる心優しい人たちが必ずいるはずです。
 エンチャイルドを支える全ての皆さんに感謝します。私は皆さんをとても尊敬しています。夢見る人である私は、いつか必ず私の夢を実現できることをお約束します。

ラッセル・カロイ
セント・ジョセフ工科大学

ラッセル・カロイさん
マウグの奨学生たち(手前右がラッセル・カロイさん)

 I started my ENCHILD journey when I was 12 years old. I’m very thankful to Mrs. Sally Loquete who gave me the opportunity to join “One Child One Peace”. I have a lot of experiences when I joined the organization.  It was very fun and I enjoyed it because our sponsors are so very cheerful and very friendly. Until now, I am still part of the family not as a new member but as a senior scholar. What I miss about before was that, when there is no pandemic every year the Japanese visited us here in the Philippines. But because of the pandemic they aren't to come here. However, we are so glad that there is a technology to help us communicate with them even it is a virtual only. 

 When the pandemic started, it was my 2nd year in college. It’s hard but at the same time it is okay because we’re in the house and it lessen my expenses because it only the cellular load that costs. I had a lot of struggles in my studies. But I overcome it through prayer and study hard. 

 As a senior scholar in ENCHILD I am very thankful and grateful because of this organization I’ve met a lot of beneficiaries with a different characteristics and attitudes. And I've learned many things as I continue to be an ENCHILD beneficiary. More than the support that they gave us, to somehow help our studies. The life lesson and learnings about humanities and kindness is one of a kind. ENCHILD taught me to be selfless and put others first. Which is a very big help as i continue to grow as a person. Because the more we get old, the more challenges and responsibilities we have to face. And it was never easy for me to be in where i am now. I fought hard tried my best to be here. I know there are still many things to learn and experience that will make me better person. But i also know that through the struggles that I've encountered I can say that, I am ready to face the test and challenges of my life.

 Now that I'm already on my 3rd year as an education student. I want to strive hard not just for myself or for my family which I dedicate all of my hardships. But as an educator, I want to share my knowledge to the children, to the people. In that way, I can also help to make their dreams into reality. I want to be an inspiration to people that financial difficulty is not a hindrance if you're willing to achieve your goals. 

 And no matter how life hard is, there will always be people with good hearts that will help you. Like the ENCHILD organization. I wanted to thank all the people behind ENCHILD organization.  I have a huge respect for all you. I promise that a dreamer like me, will meet its dream someday. Thank you.

RUSSEL M. CALOOY
SAINT JOSEPH INSTITUTE OF TECHNOLOGY

オンライン報告会へのご参加、お待ちしております!
info@enchild.org までご一報ください。
エンチャイルド・オンライン報告会
クリスマスプロジェクト2021+
スクリーンショット 2021-10-04 222342
スクリーンショット 2021-10-04 222102

ENCHILD