こんにちは、エンチャイルドの広報担当、地球村山歩です。

 今日は、久しぶりにエンチャイルド奨学生のエッセーをお届けします。
 ミンダナオ島ブトゥアン市バランガイ・アンバゴのカリル・ダイアン・アママンパンさん(ファーザー・サターニノ・ユリオス大学 2年生)の2021年度の大学生としての抱負メッセージです。

 翻訳は、エンチャイルド・サポーター、江口さんのご協力をいただきました。
 江口さん、いつもありがとうございます!
 
 ぜひ最後までお読みください。

スクリーンショット 2021-10-18 125406
エンチャイルド・ユースのリーダーとして活躍するカリルさん

より意味のある絆を結ぶ実りある年にしたい

 私は、学びに対する大きな変化を感じながら大学に入学しました。

 新型コロナウイルスによるパンデミックが起こるまでは、新しい環境、新しい友人との出会い、自分の好きなことを学ぶことなど、大学に入学したらどんなに素晴らしいだろうと思っていました。

 日々の生活が激変したことは、誰にとっても衝撃的なものでした。しかし、少しずつですが、自分で学習するという新しい環境に適応する方法を学ぶようになりました。

 大学1年目はとても大変でした。学習の基準が高く、常に集中力が要求され、それに対する私の対処のレベルは低過ぎました。正直なところ、軌道に乗るのはとても大変でしたが、「曇り空もなければ人生は成り立たない」と自分に言い聞かせました。

 自分のタスクによって全てのスケジュールを管理できたことは良かったです。モチベーションが常に高まっているわけではないので、神や家族、そして自分自身にインスピレーションの源を持つべきだということを教えられました。

DSC09988001
エンチャイルドの訪日研修ツアーで来日し、
グローバルフェスタJAPAN2019で活動するカリルさん

 私はこの学年(2年生)に立ち向かうために以前よりも勇敢になりました。与えられる課題の量が倍になったとしても、私は将来の夢に向かって頑張っています。

 私は今年を、人と人が愛と人間性にあふれるような、より意味のある絆を結ぶ実りある年にしたいと考えています。

 この数カ月間、世界はたくさんの孤独で満ちていたので、私は再び人生の明るい側面に目を向ける機会を思い描いています。

 遠く離れていても、本物のつながりを求めています。どこに行っても、誰かの人生の中で特別な場所になるような、心の糸を結ぶようなつながりです。

 理解と平和の話し合いによって、私たちは目標を達成することができます。私たちが進みたいと思う道を、一人で進むことは不可能です。

 連携と助け合いで、私たちは確実に夢に向かって歩んでいます。触れ合うことで、自分の純粋な意思を示す最もシンプルな方法で行動することができます。

 私とエンチャイルドファミリーとの関係は、この意味のあるつながりの典型です。私たちの絆が本物であることは間違いありません。

 皆さんのことをよく見ているという点で、とてもリアルです。皆さんは私が子供の頃から私の指針の一つとなっています。私たちのお手本であり、良い人間になる方法を教えてくれるのですから、活動を支えている皆さんは神が送られた人たちです。
 エンチャイルドファミリーのおかげで今の私があることにとても感謝しています。

2021年10月15日
カリル・ダイアン・アママンパン

DSC09656000
グローバルフェスタJAPAN2019のブース来場者に
エンチャイルドを説明するカリルさん(左)

 I enter college with a major shift in learning. I used to look up how amazing would it be when I enter college because of the new environment, meeting new friends, and learning what I'm passionate about, until Covid-19 pandemic happened. It was a shock to all of us the transition of our day-to-day lives. Slowly, I learned how to adjust to the new set-up of self-directed learning. In my first year of college, it was so tough. The standards are high, the demand for concentration is constant, and my coping mechanisms are too low. I admit that it was so hard to stay on track but I reminded myself that life wouldn't be the way it is if it's not filled with grey skies. I love how I was able to manage everything scheduled with the tasks around me. I was taught that not all the time motivation is there, so I should have my source of inspiration to God, family, and myself. Gladly I became braver to face this school year. Even if the assignments given to us are doubled, I am always trying my best to hold tight to my dreams in the future. 

DSC09930000
グローバルフェスタJAPAN2019のステージでスピーチするカリルさん

 I aspire this year to be fruitful with more meaningful connections where people have an overflowing of love and humanity. The world has been filled with so much loneliness for the past months and I envision the chance of looking out to the bright side of life again. I long for a connection that is genuine even when miles apart. A connection that would tie strings in our hearts so that no matter where we go, we have a special place in someone else's life. It is through understanding and peace talks that we will achieve our goals. It's impossible to go along the path we would like to take, alone. Together with collaboration and helping hands, we are definitely walking towards our dreams. Getting in touch allows ourselves to act in the simplest way showing our pure intentions. My relationship with Enchild family is the epitome of this meaningful connection. I certainly attest the authenticity of the bond that we have. It’s so real to the point that it looks out for the betterment of everyone. It has been one of my guiding hands since I was a kid. The people behind the movements and activities are God sent because it serves as our role models and influences us how to be a good person. I am so thankful of everything that I have now because of Enchild family.  

October 15, 2021
Karyll Dianne M. Amamangpang 

オンライン報告会20220120
「YAKAP-BAYAN(国を抱擁する)」プロジェクト
☆台風22号被災者支援プロジェクト2022実施中(1月31日まで)☆
ご協力いただけるかたはinfo@enchild.orgまでお知らせください

振込先情報は以下のとおりです
 
① ゆうちょ口座からの口座間振替
記号番号:00180-8-133923

② 他金融機関からの振込先
ゆうちょ銀行 当座:〇一九店 口座番号:133923

スクリーンショット 2021-10-04 222102

ENCHILD