こんにちは、エンチャイルドの広報担当、地球村山歩です。

 3月31日にオンライン報告会を行いました。
 今回の報告会にはフィリピンから3人の関係者が参加しましたが、その一人がエンチャイルド奨学生のカリル・ダイアン・アママンパンさん(大学2年生)。今日のブログでは、報告会でのカリルさんのスピーチをご紹介いたします。

275748972_727428384916965
対面式授業が再開した大学に通学するカリル・ダイアン・アママンパンさん

3月31日オンライン_220401_10
オンライン報告会に参加したカリルさん(上段右)

 こんばんは、皆さん!(日本語で)

 私はフィリピンのミンダナオ島(ブトゥアン市)アンバゴに住むエンチャイルドの受益者、カリル・ダイアン・アママンパンです。

 新型コロナウイルス感染症によるパンデミックが私たちの生活を襲って以来、状況は大きく変わりました。私たちは自分たちの中に閉じこもり、お互いに物理的な交流を控えなければなりません。私の生活は、パンデミックのために劇的に変化しました。

 外出には多くの制約があり、動きも非常に制限されます。しかし、このパンデミックが教えてくれることの一つに、私たちは健康に細心の注意を払わなければならないということがあります。私たちは自分の命を大切にしなければなりません。決して今までどおりのことを今までのようにしていい状況ではないのです。

 単なる咳や風邪が、もしかしたら新型コロナウイルスに感染しているかもしれないのですから、決して健康に対する注意をおろそかにしてはいけないのです。
 一方で、こうした逆境とどう折り合いをつけていくかということも学びました。私は生きる理由ともいうべき「生きがい」を持つことを学びました。

 私は日本人が幸せに長生きするための秘訣(ひけつ)として大事にしている「生きがい」(日本語で)という本に出合いました。しかし私にとっては、これは決して未知のものではありません。なぜなら、この本は、私たちがどのようなライフスタイルを選択すべきか、私たちがなぜ生きているのか、そして、情熱的な目的を見つけることに言及しているからです。

 というのも、最近の私たちは、忙しいスケジュール、仕事の山、出席しなければならない会議、そして、先週私が初めて対面式の授業を受けたように、徐々に通常の生活に戻りつつあるからです。

 私たちが歩んでいる道では迷うこともあり、人生の旅の一部でもあり、時には疲れることもあります。不安やいら立ち、目の前にある責任に対応しきれないことで消耗してしまいます。

 でも、心配いりません。私たちは人間であり、さまざまな感情を抱くようにできているのですから。
 私は、情熱は自分の道を照らす火であり、目的はそれを再燃させるものだと自分に言い聞かせています。

 パンデミック、地震、台風など、どんな悲劇があっても、私たちはそれを乗り越えていけると信じています。季節の移り変わりと同じように、いずれは訪れるものです。
 私は人生のさまざまな季節を経験しましたが、そのたびに、エンチャイルド・ファミリーと神の愛という最高のサポート・システムを手に入れることができました。ありがとうございました。

275314528_887981725295429
通学するカリルさん

Kombanwa minna-san!
 I am Karyll Dianne Amamangpang, an Enchild beneficiary from Ambago, Mindanao Philippines. Things are quite different since pandemic hit our lives. We have to lock in ourselves and refrain from physically interacting with one another. My life drastically changed because of covid pandemic. 
 There are many constraints when going out and we are very limited in our movement. Yet, one thing this pandemic teaches us is that we need to take extra careful of our health. We must value our lives and never take it for granted. 
 We never know a simple cough and colds could be covid and it’s not something we should neglect. On the other hand, I learned how to dwell with these adversities. I am learning my “ikigai” or what we should call the reason why we get up in the morning.
 I came across with this book Ikigai which is a Japanese secret to a long and happy life. Well, for me, it’s basically not a secret because it’s referring to how we should choose our lifestyle, build reason of why we are living, and finding our purpose passionately. 
 I am sharing this to all of you because we are being feed up with a busy schedules nowadays, piles of work, meetings to attend to, and especially that we are slowly going back to normal just like what I had last week, I had my first face to face classes.
 We could be lost along the road that we are taking and its part of our journey like me, sometimes I get tired. I get anxious, frustrated and drained that I could not cope up with the responsibilities that I have in front me. 
 It’s okay. We are human beings and we are designed to feel different emotions. But as for me, I keep on reminding myself that my passion is that fire that lights up my way and my purpose is what rekindles it. 
 Any tragedies like pandemic, earthquake, and typhoon I know that we will get through it. Just like seasons, it will come to pass and I know that as I went through different seasons in my life I have the best support system that I could ever ask and that is my Enchild family and the love of God. Thank you!

スクリーンショット 2022-02-26 223647

ENCHILD