こんにちは、エンチャイルドの広報担当、地球村山歩です。

 ルアン・フォンタニラさんから「子どもたちへの励ましメッセージ」が届きました。
 ありがとうございます。

 「子どもたちへの励ましメッセージ」第10弾は、ルアン・フォンタニラさんのメッセージをご紹介いたします。

   ★皆さまからのメッセージを随時受け付けております(info@enchild.org)★

Luanne Ma. Jacinta Fontanilla


 To our beloved ENCHILD Family and Friends,

 I hope that all of you are well and safe with your families at this time, it doesn’t matter where you are because near or far we are all one at heart. Indeed, this global pandemic has caused so much anxiety and fear in the hearts of people but this should not stop us from living our lives.

 Let us see this opportunity to spend time with our families and catch up on the times we have lost with them when we were too busy with our jobs and personal lives, let us see each moment as a gift that we are alive and cherish each moment.

 I often look outside the window I live in and see a quiet place outside but it doesn’t stop me from dreaming that one day all will be back to normal and I want you to never stop dreaming and in those dreams we pray that this will be over for us to see the world we have never seen before. When all this is over, I want to go back to the places and people I love the most and visit places I have never been to learn of cultures I have never heard of. But most of all I long to see the smiles from all of you saying that we have survived the worst times and we live to share that story to everyone around us and to the next generation after us.

 Never lose hope that all will be well and that we will one day see each other again and spend more moments together and in each moment more memories to be treasured are created. The One who created us has never forgotten us and you are loved. Never forget that you are not alone in this fight we are all together in this, Stay safe and see you all soon! 

Luanne Ma. Jacinta Fontanilla
ENCHILD Voluntee


 愛するエンチャイルド・ファミリーの皆さま

 今、皆さんがご家族と一緒に元気で安全であることを願っています。私たちは心を一つにしているので、近くにいても遠くにいても、それが問題ではありません。確かにこの世界的なパンデミックは人々の心に多くの不安と恐怖をもたらしましたが、これによって私たちの人生が止まるべきではありません。
 
 この期間、家族と過ごす良い機会にしてみましょう。仕事や私生活で忙しく失っていた、家族との時間をつくりましょう。私たちが生きている一瞬一瞬は与えられたギフトであり、大切な瞬間を過ごしていることに気付きましょう。

 私はしばしば、家の窓の外から静かな場所を眺めますが、いつか全てが正常に戻ることを夢見ています。そして私は、事態が早く終息し、今まで見たことのない良い世界が来るという夢を皆さんが決して諦めないように願っています。(コロナウイルス禍が)全て終わったら、好きな場所や会いたい人がいる場所に戻りたいです。そして、今まで学んだことのない文化や場所を訪ねてみたいです。しかし何よりも、私は最悪の時代を乗り越え、その話を私たちの周りの全ての人や次世代の子供たちと共有するために生きている皆さんの笑顔と再会できることを楽しみにしています。

 全てが元気になり、いつかお互いに再会し、一緒にもっと多くの瞬間を過ごすこと、そして、大切な多くの思い出をつくることができる期待を失わないでください。私たちをおつくりになられたかたは私たちのことを決して忘れず、皆さんは愛されています。この戦いにおいてあなたは一人ではないことを忘れないでください。私たちは一緒にいます。安全にお過ごしください。皆さん、またお会いしましょう!

エンチャイルドのボランティア
ルアン・フォンタニラ




ENCHILD


★読者登録お願いします★