こんにちは、エンチャイルドの広報担当、地球村山歩です。

 今回は、ジェリン・L・レスペシアさんから届いた「励ましメッセージ」を紹介します。

 ジェリンさんはエンチャイルド奨学生として大学を卒業し、現在、本格的に学校の教員として勤務する前の海外(クェート)研修中です。

 「励ましメッセージ」のバトンも19回までつながってきました。コロナ禍の終息の時を早めるために、みんなで励ましメッセージの輪を広げていきましょう! 

   ★皆さまからのメッセージを随時受け付けております(info@enchild.org)★

DSC07218000
ジェリンさん(中央)



 To our beloved ENCHILD FAMILY,

 Shalom!
 (ヘブライ語で)こんにちは!

 How have you been?

 Amidst of this pandemic crisis that give us hardships and sufferings. Still I'm thankful to the Almighty God for the guidance, security and safety for all of us.

 We all go through seasons in our life, seasons of joy and seasons of sadness and trials. Like the prayer of the Psalmist (90:12) "Lord, teach us to number our days.” All of us are troubled by the circumstances around us and, as the Psalmist reminds us, we too need perspective.

 The pressure of unusual circumstances and sudden changes in our daily routines require reflection and the faithful (re)alignment of our thinking and work toward both the realities around us and the purposes of the God we serve.

 Life is unpredictable. Things go out of hand and beyond of our control many times. But I am telling you that "Hope" helps us keep the fight on and improves the chances of making our life better. I know it’s very hard keeping up with the inner faith during the most critical times, but those who never leave hope, actually make it till the end. Just always encourage yourself that there are lots of good things we can focus on. Like develop a healthy habit to live a healthy life, connect with others and put efforts to improve your relationships with your loved ones, know more about your personality and attitude and most especially take time on reflecting that life here on earth is temporary and there is better place that awaits for us.

 So, I would like you to declare this over your life: "God is on my side. I will not fear." Know this also that it is in this season that we can learn a lot about ourselves that we never perhaps even knew before so make use of every opportunity.

 Let's see each other soon God Speed! 

 Jelyn L. Respecia


 私たちの愛するエンチャイルド・ファミリーの皆さん

 (ヘブライ語で)こんにちは!

 私たちに困難と苦痛を与えるこのパンデミック危機の中で、皆さんお元気でしょうか?

 そのような中にあっても、私たちを守り、導いてくださる全能の神に感謝します。

 私たちは皆、人生を通じて喜び、悲しみと試練の季節を経験します。それは、詩篇(第90章12節)における作者(ダビデ)の祈り「生涯の日を正しく数えるように教えてください」のようです。私たちは皆、周りの状況に悩まされていますが、詩篇の作者が私たちに思い出させてくれるように、私たちにも展望が必要です。

 日常の突然の変化からくるプレッシャーによって、私たちの周囲の現実と、私たちが仕える神様の目的の両方に対して、私たちは自分自身の思考や仕事を改めて振り返ってみる必要に迫られています。

 人生は予測不可能です。私たちがコントロールできる範囲を超越し、私たちの手に負えないことも何度も訪れます。しかし私は、「希望」を持つことこそが私たちが戦い続けることを助け、私たちの生活をより良くする可能性を高めると皆さんにお伝えしたいです。大変な時に内なる信仰を持ち続けることは非常に難しいですが、希望を決して捨てない人は、最後までやり遂げることができます。私たちが焦点を当てるべき良いことはたくさんあるのだと常に自分自身を励ましてください。健康的な生活を送るための習慣を身に付け、他者とのつながり、愛する人との関係を改善し、自分の性格と心の姿勢について深く理解しましょう。特に、この地上の人生は一時的なものであり、私たちを待つ、より良い次の世界があることを知り、自分自身を振り返る時間を取りましょう。

 私は皆さんにこのことを皆さんの人生において宣言してほしいのです。「神様はいつも私の味方です。私は恐れることはありません」と。今シーズンは、今まで知らなかった自分についてたくさん学ぶことができる時だと思ってこの機会を活用しましょう。

 神様スピードで再会しましょう!

 ジェリン・L・レスペシア



ENCHILD


★読者登録お願いします★